ASSALAMULAIKUM

Tuesday 7 May 2013

PENENG KE ALOR STAR :D

Assalamulaikum . . .

Hari nie aku nak crita pasal kejadian yang jadi 8 bulan lepas . .masa 2 baru masuk sem 3 . . member2 aku ja yang tahu pasal kisah aku nie . .haaaa . .cerita dia macam nie . .

Aku nak balik kampung...tapi masa 2 aku punya koko start hari jumaat.. ala . .kokurikulum 2 . .ha . aku dari PENENG nak ke ALOR STAR . . minggu 2 aku blik jugak . sebab rindu sangat dah dekat rumah . .tapi masa aku balik 2 . .macam2 jadi . .1st sekali .. koko 2 habis pukul 7 . .dah la lewat  . . masa aku nak ambil beg aku . .pastu terfikir pulak . .bas ada x ek nak balik malam2 nie . .baru nak fikir . .hahaha . .masalah2 . .nasib baik la dalam perjalanan nak pegi bas stop terjumpa member kedah aku . .so aku pun tanya la dia . . dia cakap bas last nak ke alor star sampai pukul 9 ja . .so aku tengok jam time 2 . .dah pukul 8 . .ha . agak-agak korang la....sempat x aku sampai sebelum pukul 9 dekat jeti 2 . .hahaha . dah lepas jumpa dia 2 . .aku pun terus jalan keluar dari UiTM and sampai la aku dekat bus stop . .masa 2 dah puku 8.12 p.m . .ok . .aku pun tunggu la bas nak pegi ke jeti . .bas datang pukul 8.30p.m . punya la lama aku tungu bas . .dah la dari uitm nak pegi ke jeti 2 ambil masa sejam...memang keja gila betul aku nie . .at last aku sampai dekat jeti lebih kurang  8.50 p.m . . aku pun turun dari bas RAPID PENENG 2 . .terus pegi dekat kaunter. .sampai je dekat kaunter . .tengok muka pak cik yang jual tiket 2 . .dia cakap tiket x da . .ok fine . tiket x da . .tapi yang geram 2 . pak cik 2 boleh buat muka marah kat aku . .hai . .aku tanya elok2 dia marah kita plak . .tiba2 ada la abg nie nie cakap dia nak balik kedah juga . .dia sanggup duduk dekat tangga ja . .aku pun tunggu apa lagi ..dah dia cakap macam 2 . .aku pun nak join la . .tapi pakcik 2 x kaci . .sebab diaorang takut polis depan 2 tahan . ,tapi last2 pak cik 2 wt keputusan . dia kaci . n time 2 jugak . .ada plak 1 sit kosong . .n abg yang tadi cakap bagi aku ja sit kosong 2 . .ha . .alhamdulilah . . bleh jugak aku balik malam 2 . .ok . .yang paling bestnya . .bila aku bawak keluar duit aku nak beli tiket . .hadoi....duit pulak x da . .tinggal kad2 ja dalam beg duit aku 2 . .punya la serabut aku masa 2 . .hahaha . .korong nak tahu jadi apa lepas 2 . .aku pegi cari mangsa la . .nak pinjam duit dia . hahaha . .gila betul aku masa 2 . .memang buat muka x tahu malu time 2 . .nasib la ada sorng stdent nie dia kasi jugak aku pinjam duit dia . .1st 2 . .dy mcm x caya jugak la kat aku . .hahaha . .nasib last caya jugak . .kalo x...x balik la aku tmye 2 . .TERIMA KASIH la dekat dia 2 . .sanggup jugak tolong . .aku bayar balik duit dia melalui topup je . .huhuhuhu  . .  .sampai2 je kat alor star aku terus topup . . .sesiapa yang berkenaan mohan terasa . .huhuhu . .
abis cerita malam 2 . .tapi cerita nie sambung lagi minggu seterusnya . .jadi benda yang sama jugak . .hai . apa la nasib kan . tapi aku bleh balik jugak la . .duit pun still x cukup . .seringgit  lak 2 . .terpksa jugak wt muka tebai kat situ . .hahaha . .sebab kat stu x da mesin ATM . .sekarang dah wujud dekat jeti 2 . lepas kejadiaan nie . aku dah x blik malam2 ke alor star . 

MORAL OF THE STORY . .
1) keluar awal kalau kita x tahu masa yang tepat . .
2)bawa duit lebih untuk emengcy . .
3)buat baik2 sesama manusia . 
4)dengar nasihat dari member2 ye . .

sebab sebelum aku balik 2 . diorng dah cakap . .bawa duit lebih  . .hehehe. .PEACE . .

HAVE A GOOD LIFE  . . :D






No comments:

Post a Comment